Tuesday, September 19, 2006

ABC

Jeg har nettopp fått vite at jeg har fått plass på ABC Fødeavdelingen på Ullevål Sykehus. Jeg måtte sende en egen søknad for å komme inn her, da de ikke har så mange plasser.

ABC avd. er en naturlig fødeavdeling. Det vil si at de bruker ikke smertestillende. Du kan føde i vann eller få akupunktur. En litt mindre og roligere avdeling.

Jeg er ganske imot alt av smertestillende. Tar ikke engang hodepinetabletter, hehe...men det er klart at er jeg nødt til å ta medisin, så gjør jeg jo det. Men jeg liker tanken på å ikke dytte masse unaturlige stoffer inn i kroppen. Og at når kroppen har vondt skal du ikke lure den til å tro at den ikke har vondt. Kroppen tåler ganske mye og er skapt til å håndtere visse typer av smerte. Mennesker i dag har rett og slett blitt litt svake.

Da jeg leste om ABC-avd. var det ingen tvil om hva jeg ville. Det er som skapt for meg:) Jeg ønsker å føde i vann, helt naturlig, uten smertestillende. Mange kvinner har klart det før meg, så jeg skal nok klare det jeg også. Samtidig liker jeg tryggheten av å være på sykehuset, dersom komplikasjoner skulle oppstå.

Høres kanskje litt rart ut, men jeg gleder meg faktisk masse til fødselen. Ikke redd i det hele tatt, ikke nervøs og gruer meg ikke det grann.

Neste uke skal vi på 3D-ultralyd. Kjempe spent! Skal prøve å få lagt ut bilde her.

Da får jeg jobbe videre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home