Wednesday, August 23, 2006

Ultralyd uke 19


Dagen kom da vi skulle på ultralyd 22.august. Vi var utrolig spente og viste ikke helt hvordan vi skulle forestille oss situasjonen. Dette er jo tross alt vår aller første gang.

Vi ankom sykehuset (Ullevål) og satt på venterommet og var litt nervøse. Kom alt til å være bra med babyen? Får vi vite kjønnet? Hvordan blir opplevelsen?

Jordmor kom ut og hentet oss. Det var et ganske lite rom vi gikk inn på, men jeg la merke til ultralyd apparatet med en gang. Det var akkurat som jeg hadde sett på TV. Jordmor tittet litt på helsekortet mitt, noterte litt, før hun sa: "Da setter vi i gang".

Jeg la meg på "benken" og rullet opp t-skjorta. Magen ble smurt inn med masse gele før hun begynte å dra instrumentet over magen min. Vi tittet spent på skjermen som hang på veggen.

Der var det! Vi kunne se at det var en baby der. Vår lille baby:) Det hele var helt fantastisk. Nesten vanskelig å forstå. Vi satt begge med et smil fra øre til øre og store øyne gjennom hele undersøkelsen. Jordmor tok oss nøye gjenneom alle organer og forklarte alt. Vi sa at vi ønsket å vite kjønnet hvis dette var mulig. Hun dro instrumentet over magen til hun fant det hun lette etter, "der!", sa hun. En liten pung, hehe....vi så det tydelig, vi oxo....så viste hun oss urinrøret og bekreftet at vi skal få en liten gutt.

Øynene til Kenneth lyste opp:) Hans ønske var oppfylt. Jeg hadde hatt på følelsen at det ville bli en gutt og var innstilt på det. Men da jeg så ansiktet til Kenneth lyse, inne på dette mørke, lille rommet...da viste jeg at det ikke kunne bli bedre. Jeg var glad det var en gutt. Følelsen av å se Kenneth sitt ansikt på dette tidspunkt, kan ikke beskrives med ord, men det var en av de beste opplevelsene jeg har hatt.

Og da vi spurte om alt så greit ut svarte hun: "alt jeg kan se, ser bra ut".
Så fantastisk! Vi skal få en frisk, liten gutt:)

Nå gleder vi oss virkelig. Den nye terminen ble 16.januar. Altså flyttet 3 dager tilbake.

Da vi kom ut sa jeg til Kenneth: "Nå må vi huske på å takke Gud for et friskt barn." Og da sa Kenneth: "Ja, jeg har allerede gjort det mange ganger". En varm følelse fløt gjennom hele kroppen:) Kenneth er like lykkelig som meg.

"Dear Lord! I want to thank you again for blessing us with a healty, little boy. And for making Kenneth so happy. We are forever greatful."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home